REDIRECT TO NEW WEB : http://www.auditt-web.com

PLEASE WAIT A SECOND

AUDI TT MkI: Control de velocitat - TEMPOMAT

divendres, 2 de desembre del 2011

Control de velocitat - TEMPOMAT

Un accessori que no duia el TT quan el vaig comprar era el regulador de velocitat de creuer (TEMPOMAT en alemany).

Sincerament, era un accessori que mai m'havia interessat gaire, ja que la utilitat pràctica que li veia es limitava a situacions molt concretes, com són viatges llargs per autopista, i tampoc no es que realitzi aquests tipus de trajectes amb una freqüència elevada, així, quan vaig estar mirant TT's, en cap moment vaig preguntar tant sols si en duia o no.

Tot i així, un cop vaig tenir el meu TT, vaig descobrir que el Tempomat es podia col·locar a posteriori, i que la instal·lació era relativament senzilla. Investigant més vaig trobar preus de Tempomat, que estaven entre els 60 i 90 €, originals, comprats a Alemanya per ebay. 

Cal indicar, que per al TT mkI existeixen 2 tipus de Tempomat diferents (versió antiga i moderna o "ergonòmica"). Tots dos tenen les mateixes funcions, i s'instal·len de la mateixa manera, però la distribució dels botons és diferent, sent més intuïtiva i amigable la més moderna.

 Tempomat versió antiga


 Tempomat versió moderna

Per a la instal·lació del tempomat, tot i no tenir aquesta una complexitat molt elevada segons varies web visitades, cal desmuntar certs revestiments del tablier, el volant, passar cables a la part del motor i connectar a la centraleta, tasques que per realitzar-les amb seguretat, preferia que les portes a terme un mecànic amb experiència.

Ho vaig consultar al meu taller de confiança, i em van pressupostar que la instal·lació com a molt serien 2 hores de ma d'obra.

El darrer pas per a que el tempomat quedi activat, consisteix en introduir un codi a la centraleta del cotxe, cosa que només es pot fer amb certes màquines de diagnosi, que normalment només es troben en concesionaris oficials. Això significava que, tot i que la instal-lació "mecànica" del tempomat la pogués realitzar en el meu taller de confiança, el cotxe s'hauria de portar al concesionari per fer l'activació final.

Però hi havia una altra possibilitat.

Existeix un programa per a PC, específic per a vehicles del grup VAG, anomenat VAG-COM, que mitjançant un connector de diagnosi, et permet accedir a la informació de la centraleta i, a més d'escanejar codis d'error, esborrar-los i veure dades de sensors en temps real (que és el que normalment poden fer les màquines de diagnosi de tallers genèrics), permet escriure i modificar certs valors de la centraleta.

El connector de diagnosi i el programa (en versió trial) es pot trobar per ebay per uns 7 - 10€ (amb despeses d'enviament incloses). 
Vaig aconseguir el connector, més la versió 311-2 del programa VAG-COM, que tot i ser antiga, per al meu model serveix sense problemes i permet modificar i activar algunes funcions del cotxe, entre elles el Tempomat.

Així finalment vaig fer la comanda del Tempomat.
El Tempomat (versió "ergonòmica"), em va arribar d'Alemanya, juntament amb el cablejat i conectors necessaris per a la instal·lació, i a més les instruccions oficials Volkswagen - Audi de muntatge, en castellà.
 
Així, un cop vaig tenir el Tempomat i el VAG-COM, vaig portar el cotxe al taller a fer la instal·lació. 

Finalitzada la instal·lació, vaig seguir les instruccions d'activació tal com està indicat en diverses web especialitzades, i voilà! Ja puc descansar el peu dret! 




Continuo pensant que no és un accessori "vital", però sincerament, pel preu que costa instal·lar-ho, considero que té una relació valor /utilitat força interessant

Si algú vol obtenir més informació sobre la instal·lació del Tempomat en els TT mkI us indico un enllaç, això sí, en alemany : Manual instal·lació Tempomat

Com a observació; pel que tinc entès, la instal·lació en tots els TT mkI és la mateixa, independentment de l'any de fabricació i codi de motor.