REDIRECT TO NEW WEB : http://www.auditt-web.com

PLEASE WAIT A SECOND

AUDI TT MkI: El meu TT - L'elecció

divendres, 25 de novembre del 2011

El meu TT - L'elecció

A principis del 2010, degut a una serie de problemes amb el meu anterior Ford Probe ( veure comparativa TT - Probe ), vaig considerar que era el moment de fer un canvi de cotxe.

Vaig escollir el TT per varis motius; a nivell de disseny, un esportiu pur (no simplement una versió esportiva), a priori fiabilitat mecànica, alta qualitat de fabricació, pròpia d'Audi, cost de manteniment assumible ... així doncs encaixava en el que estava cercant. 

Un cop escollit el model, tocava escollir la versió. 

Vaig descartar els Quattro per fiabilitat, i amb això no vull dir que les versions del TT amb tracció Quattro no siguin fiables, però està clar, que a més components, més manteniment i més probabilitat d'averies. També cal recordar que el sistema Quattro fa incrementar el pes del conjunt, el que repercuteix en prestacions i en consum. A tot això cal afegir que els TT incorporen ABS, ASR, EBD i ESP, així que el comportament dels tracció davantera ratlla a una gran alçada tot i no incorporar el sistema Quattro.

 Així que ja estava decidida la versió de TT que s'adaptava millor a les meves exigències; un 180 cv FWD.  

En quant a l'equipament, estava interessat en que tingués com a equipament opcional :

- Seients de cuir
- Llums de xenó 
- Computadora d'abord

tot i així, en quant a equipament, la valoració més alta la donava a l'acabat S-Line, acabat que es va començar a comercialitzar a partir del 2004 - 2005.

Va passar temps, uns 4 mesos, fins que no vaig trobar una unitat en aparent bon estat.

El cotxe en concret era un TT 180 CV (FWD) del 2005, blau metal·litzat amb acabat S-line complert, i 85.000 km de marcador, una unitat que, almenys de presencia, estava molt ben conservada. Malgrat tot, finalment no es va poder arribar a un acord amb el compra-venda, i no es va realitzar la transacció.


Aquí unes fotos d'aquella unitat :



Després d'aquella unitat, van passar uns 3 mesos en els que no vaig trobar cap altre TT interessant, fins que vaig veure per internet aquest :



L'estat d'aquesta unitat era simplement espectacular; una unitat de març del 2006, amb 30.000 km, vermell missano (tipus de vermell perlat). El motor era de 163 cv (la versió actualitzada de l'anterior 150 cv), amb unes prestacions que eren pràcticament les mateixes (fins i tot una mica superiors) a les del Probe 24v, amb les que ja estava satisfet.

L'equipament, era molt complert, ja que sumava al paquet estàndard, les següents opcions:

- Computadora d'abord (FIS)
- S-Line interior, que inclou :
  • Seients cuir / tela speed
  • Volant de cuir perforat
  • Canvi de marxes de cuir perforat
  • Revestiments de les portes en cuir
- S-Line exterior :
  • Fars de xenó
  • Òptiques davanteres de color gris clar
  • Suspensió esportiva rebaixada
  • Llandes 18" RS-4 old
- Paquet exterior V6
  • Paraxocs davanter V6
  • Aleró posterior V6
  • Rear balance V6
Així doncs, un cop passada una revisió al meu taller de confiança, verificant que l'estat del vehicle era correcte, i encaixava amb els quilòmetres que indicava el marcador, el vaig comprar.

Aquí podeu veure algunes de les fotografies que li vaig fer durant l'estada al taller per fer la revisió pre-compra (s'ha de reconèixer que l'espera es va fer llarga...).






...i aquí unes fotografies amb el Ford Probe; una generació de diferència, dos conceptes d'esportiu i uns dissenys que a poques persones deixen indiferent... 

 




Fins la propera.